niedziela, 9 czerwca 2013

Pizza na kalafiorowym spodzie

1 mały kalafior
kulka mozzarelli
łyżka oleju kokosowego lub rzepakowego
przecier pomidorowy
2 papryki
6 pieczarek
mozzarella na wierzch
oregano

Przepis zainspirowany książką "Dieta bez pszenicy".

Kalafiora gotujemy na parze 20 minut. Następnie miksujemy razem z pokrojoną mozzarella i łyżką oleju. Masę kalafiorową wylewamy do formy i pieczemy 20 minut w 180 stopniach. Na podpieczony spód wykładamy przecier pomidorowy, paprykę, pieczarki i ser. Posypujemy oregano. Pieczemy jeszcze 20 minut.






3 komentarze:

  1. Wow! o spodzie do pizzy z kalafiora jeszcze nie słyszałam, na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do czasu aż go wypróbowałam też nie słyszałam, ale to świetna alternatywa dla pszenicznego spodu.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis. Jeszcze nigdy nie spotkałam się z spodem do pizzy przygotowanym w ten sposób. Ja najczęściej spód wyrabiam z odpowiedniej mąki do pizzy i następnie piekę go w piekarniku na specjalnym kamieniu, który nie dawno zakupiłam w sklepie na https://duka.com/pl/. Kamień wykonany z ceramiki szybko absorbuje wilgoć, dzięki czemu ciasto ma zawsze odpowiednią kruchość.

    OdpowiedzUsuń